Fotocredit:

VI SØKER KOMMUNIKASJONSRÅDGIVER

Vil du bidra til at Miljøpartiet De Grønne vinner valget i Troms og Finnmark? Er du kreativ og har gode ideer til hvordan vi skal nå ut til velgerne? Da er dette den perfekte muligheten for deg!

april 23, 2019

Vi jobber hardt for å skape moderne, grønne lokalsamfunn som er gode både for mennesker og miljø. Med på laget trenger vi en kommunikasjonsrådgiver, og søker derfor etter en idérik person med stå-på-vilje til en prosjektstilling fra juni til september. Du vil ha en sentral rolle i valgkampen og jobbe tett sammen med våre kandidater og med resten av partiorganisasjonen i Troms og Finnmark og nasjonalt.

ARBEIDSOPPGAVER

• Medierådgivning til De Grønnes kommunestyre- og fylkestingskandidater i Troms og Finnmark
  • Innsalg til lokalaviser og andre media.
  • Overvåke mediebildet og respondere på saker
  • Bistå lokalpolitikere med å skrive kronikker og leserinnlegg
  • Produsere innhold til våre Facebooksider og fylkeslagets nettside
  • Bidra til å lage og følge opp kommunikasjonsstrategier
  • Bistand til kandidater i forkant av debatter i valgkampen.

Dette er potensielle arbeidsoppgaver. Man vil selv få mulighet til å være med å utforme stillingen og de endelige arbeidsoppgavene.

DU:

• Har erfaring med mediearbeid
  • Har erfaring med profilering i sosiale medier
  • Har gode ideer til hvordan De Grønne bør profilere seg for å engasjere og sette dagsorden
  • Har stå-på-vilje og er kreativ, initiativrik og strukturert
  • Trives i et hektisk arbeidsmiljø med uforutsigbare arbeidsdager
  • Har kjennskap til Miljøpartiet De Grønne eller er forberedt på å gjøre en innsats for å bli kjent med organisasjonen
  • Lokalkjennskap til Troms og Finnmark er et pluss, men ikke et krav

VI TILBYR:

• Arbeidsplass på partikontoret vårt i Storgata i Tromsø. Vi er også fleksible når det gjelder arbeidssted, så søk selv om du ikke bor i Tromsø.
  • En nøkkelrolle i valgkamporganisasjonen til Miljøpartiet De Grønne
  • En jobb hvor du er tett på valget og får unik erfaring i politisk kommunikasjon
  • Et hektisk og trivelig arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale

Vi ønsker oppstart i løpet av juni, med varighet til 15. september. Stillingen utlyses i 100% men vi vil også kunne vurdere søkere som ønsker lavere stilling. Vi ønsker å være fleksible slik at den rette kandidaten kan tilpasse dette med andre arbeidsgivere og forpliktelser. Arbeid på kveldstid og i helger må påregnes.

Søknadsfrist: 7. mai

Tiltredelse: Fortrinnsvis i løpet av juni 2019

Søknad med CV og referanser sendes til jonas.nilsen@mdg.no. For nærmere informasjon om stillingen, kontakt fylkessekretær Jonas Nilsen på tlf. 41 57 61 93 eller e-post jonas.nilsen@mdg.no.